czwartek, 24 października 2013

Wiadomości są do DUPY

    


    Wracając nad Wisłę byłem spragniony nowych wieści. Jako że za granicą nie poznali się na polskiej telewizji i oglądają swoją własną byłem spragniony informacji z kraju i ze Świata. Po powrocie postanowiłem więc obejrzeć Wiadomości. Siedzę przed telewizorkiem godzina 19 30, pojawia się znana mi czołówka, potem ładnie uczesany Pan. Trzydzieści minut później nachodzi mnie głęboka refleksja:

                                                              Wiadomości* są do dupy


    Oczywiście nie byłem tym bardzo zdziwiony. Z tego powodu kilka lat temu przestałem śledzić wszelkiego rodzaju serwisy informacyjne. Z radością stwierdziłem, że bez tego moja wiedza o aktualnych wydarzeniach na Świecie nie ucierpiała. Uświadomiłem sobie, że wiele wydarzeń przedstawianych mi jako ważne, tak naprawdę nie miało żadnego wpływu na moje życie i  nie pogłębiało mojej wiedzy o otaczającej mnie rzeczywistości.  
     Łudziłem się jednak, że może od tego czasu coś się zmieniło na lepsze. Niestety znowu zaserwowano mi program w którym dostałem informacje typu:

    News 1: Rodzimy Pan polityk A powiedział coś o rodzimym Panu polityku B, a ten odpowiedział coś za pośrednictwem Polityka C (też rodzimego). 

    Ja wiem że Wiadomości są od tego by mówić co w polityce piszczy, ale na Croma, może zróbcie jakąś selekcję. Płacą wam za każdy kilometr nagranej taśmy filmowej? Twórcy serwisu wychodzą chyba z założenia, że cokolwiek polityk powie jest  automatycznie godne zarejestrowania i pokazania Światu. Mnie to średnio interesuje.

   News 2: Jakiejś Pani zoperowano nie to kolano co trzeba. W odpowiedzi lekarz powiedział, że ma szczęście bo i tak trzeba było je zoperować, a teraz to zrobią jej to właściwe kolano gratis. Oczywiście w roli eksperta wystąpił Pan w piżamce leżący w łóżku, który powiedział, że tak nie może być i to cała służba zdrowia jest do dupy.

    Ja słuchając tego wszystkiego nie wiedziałem czy się śmiać czy płakać. No współczuję tej Pani, bo sprawa nieciekawa, ale takie newsy to może lepiej w Sprawie dla Reportera czy czymś takim. No i to pytanie przez autora reportażu, zwykłych ludzi co oni o tym myślą (np. pan w piżamce) jest moim zdaniem bez sensu. Powinno mnie to obchodzić?  Mnie to średnio interesuje.

    News 3: Ciąg dalszy o księdzu Lemańskim, który przegrywa w Watykanie przez techniczne KO. Nagrodą pocieszenia jest to, że nie musi już wypowiadać się w mediach. Milczeć kazał mu przełożony...bla bla bla

    Przecież o tym było jak wyjeżdżałem! Ludzie naprawdę czekają na ciąg dalszy tej historii z napiętymi pośladkami? Jeśli tak to przepraszam. Mnie to średnio interesuje.

       News 4: Koniec Świata jest bliski! Ziemi zagraża asteroida! Podzielimy los dinozaurów!

    Można by pomyśleć, że ta wiadomość powinna mnie ucieszyć. W końcu informacja ważna i w kręgu moich zainteresowań. Ale mnie nie ucieszyła. Dlaczego, napisałem w małym apelu:



                                                                     APEL 

 

   Drodzy Państwo w Wiadomościach, Faktach, Sraktach i innych takich. Poważne tematy takie jak koniec Świata zostawcie poważnym ludziom. Znając Was kiedy na ulicach będą grasowały żywe trupy, albo ludzkość zdziesiątkuje nieznany wirus Wy dalej będziecie zamulać o Panu Ziutku z partii A, czy jakiejś rodzinnej tragedii. Niestety oglądanie Waszego programu było stratą czasu. Jesteście do Dupy!

 

     Powyżej zamieszczam jedną z moich ulubionych sekwencji  otwierających film. Chodzi o remake "Świtu Żywych Trupów" (Dawn of the Dead) z 2004 roku.  Znajdziemy tutaj przykład rzetelnego i ofiarnego dziennikarstwa w chwili wybuchu epidemii zombie. W tym samym momencie Wy będziecie zapewne nadawać relację z jakiejś komisji śledczej...

                                                                                                                  Pełen żalu

                                                                                                                   Pan Menklawa

PS
A co w dzisiejszych Wiadomościach (piszę tego posta 23 X 2013)? Proszę, na stronie Wiadomości TVP jest wszystko:

  • „Forum dla Rodziny”
  • Akt oskarżenia wobec 19-latka, który zabił po dopalaczach.
  • Sharon Stone w Polsce.
Ja serdecznie podziękuję...

PS2
Oczywiście inspiracją dla tych wklejonych na twarze dup jest plakat Pana Andrzeja Pągowskiego o paleniu papierosów.

PS3
Dla wytrwałych jeszcze więcej prawdziwych Wiadomości.


 * Pod pojęciem Wiadomości rozumiem także inne serwisy. Fakty, Dzienniki itd, itp.


2 komentarze: