środa, 14 sierpnia 2013

O braku telewizji, czyli gdzie jest Dinokrokodyl.







    Kiedy zamieszkałem z Nią w naszym mieszkaniu pojawił się On. Przyjechał zresztą moich gratów. Duży ,ciężki, od razu wywołał nieprzychylne komentarze.

- ”Będziesz teraz tylko siedział, ślepił w niego i pił piwo, zapuścisz się, będziesz marnował czas”- słyszałem.
    Chodziło oczywiście o mój telewizor. Na szczęście obawy okazały się być nieuzasadnione i mój stary, wysłużony sprzęt marki Sony zyskał sobie u mojej Połowicy odrobinę sympatii. Dostarczał nam radości, czasem irytował (kiedy połamana, pozlepiana taśmą klejącą antena odmawiała współpracy), ale stał się nieodłącznym elementem naszego krajobrazu. Do czasu aż nastała nowa era telewizji cyfrowej. Nagle mój stary druh, który przez wiele lat towarzyszył mi niczym wierny pies w doli i niedoli, dzielnie zastępował towarzystwo w pustym mieszkaniu stał się bezużyteczny. Oczywiście można dokupić do niego cudo, które na nowo pozwoli mu spełniać swoją rolę, ale czy warto? On stary, wysłużony, pełen godności nagle ma się zmieniać? W imię czego? Postępu, pogoni by dorównać młodszym?

    • „Nie” powiedziałem do niego,”Przez te wszystkie lata zasłużyłeś na mój szacunek”

     I tak oto mój telewizor przestał nadawać. Oczywiście jest dalej sprawny, czasem żeby mu nie było smutno włączam go i pozwalam by cieszył się ze mną jak oglądam szumy, które emituje.

     A co z brakiem „normalnej telewizji”? Co ciekawe gdy jej nie mam jakoś niewiele zmieniło się w moim życiu. Oczywiście może gdybym wcześniej miał wykupiony super duper pakiet 1000 kanałów + drugie tyle gratis byłbym już na nieodwracalnie ciężkim etapie uzależnienia od tv. W sytuacji gdy miało się tylko tvp1, tvp2, polshit, tvp Puls, i niewyraźny tvn trudno mówić o kimś kto dotychczas poznał największe skarby szklanego ekranu. Uświadomiłem sobie że tak naprawdę brakuje mi tylko kilku programów. Są nimi:

  • Wieczorne pasmo poniedziałkowych kaszanek na TV Puls
  • Liga mistrzów (na szczęście to jeszcze nie czas)
  • Ogólnie programy dotyczące wydarzeń sportowych ( kros z kimś ma walkę stulecia, ostatnia szansa naszej reprezentacji)
     Jest więc tego pozornie niewiele. Niestety wystarczająco dużo żebym zaczął się zastanawiać nad kupnem nowego tv. Chociaż mecze można obejrzeć w knajpie wiąże się to z wydatkami na piwo. Filmy puszczane w tv Puls, pewnie dostępne gdzieś indziej, mają jednak swój urok kiedy są oglądane właśnie wtedy. Bieżące komentowanie wydarzeń na ekranie na stronie Poniedziałkowego Fanklubu Pulsu ( prowadzi Valdoraptor23 ) jest czasem lepsze niż sam film. Ponadto to niezwykle cenna baza wiedzy o filmach klasy Z ( np. świetny Bestiariusz czy Światwokół nas - czyli prawdy objawione filmów klasy Z ) . Jeśli nie zniechęcają Cię tytuły w stylu: „Dinokrokodyl vs. Supergator” , „Megarekin kontra krokozaurus” ( pojedynki są najlepsze) czy „Dwugłowy rekin atakuje” może jesteś "Koneserem Specyficznych Dzieł Sztuki"(KSDS) i twoje miejsce jest właśnie w Poniedziałkowym Fanklubie Pulsu. 









Tytuły mówią same za siebie.




                                    Jedna z nowości!


     Podsumowując - brak telewizji mi nie doskwiera. Niemożność oglądania paru programów już tak. Może kiedy dni staną się krótsze, na dworze będzie zimno i wychodzenie na dwór będzie się wiązało z odczuwaniem na sobie nieprzyjemnych temperatur, poszukam w programie tv jakiś nowych ciekawych propozycji. Tymczasem zostaje ze smutnym wnioskiem że 95 procent ramówki mnie nie interesuje.

     Sytuacja wygląda inaczej kiedy mam okazję ( np. u rodziców ) dorwać się do telewizji satelitarnej. Wtedy ilość dostępnych kanałów gwałtownie wzrasta a co za tym idzie ilość programów, które chcę oglądać jest dużo większa. Ale to już temat na osobny tekst.

2 komentarze:

  1. Valdoraptor23 aka Mariusz Trynkiewicz to pedofil i zboczeniec, próbował zgwałcić dziewczynę pod blokiem u mnie w mieście prawdziwego jego imienia dla jego dobra nie podam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Valdoraptor23 to reptylianin głoszące swoje kazania o pedofili i kinie klasy Z. Ma bardzo długi ogon i żyje w symbiozie ze swoim partnerem bo jest pedałem.

    OdpowiedzUsuń